onsdag 7 januari 2009

wax on - wax off

*ajajajajaj* som faaaan vad ont det gjorde! Var i väg på salongen efter jobbet idag och vaxade benen, bikinilinjen och under armarna. För fasiken, det svider fortfarande under armarna. Helt klart värre smärta än att föda barn! Men, vill man vara fin får man lida pin finns det visst ett uttryck som säger.
För övrigt var det sista dagen jag jobbade i dag innan semestern. Snikade åt mig en ledig i morgon. Jag hade jobbat undan det mesta i måndags och tog det sista i dag. Vi har dessutom en hel del att ordna i morgon. Pappamannen är också ledig i morgon. Och så ska sotaren komma hit... Allt på en gång! Men varför inte? Jag menar, när man ändå har fullt upp!
Papamannen fick en oväntad "ledig" i dag också. Lilla prinsessan vaknade strax innan 4 i morse och var jätteledsen! Antagligen en hemsk dröm men hon vägrade somna om om pappamannen var nog ungefär lika pedagogisk som man kan ana att man själv är kl. 4 på morgonen... Detta resulterade i att vi hade en Onge som tassade in till vår säng, blev tillbakaskickad, grät, skrek och vi sa till henne att vara tyst och sova och så kom hon tassande till vår säng, blev tillbakaskickad, grät, skrek och vi sa till henne att vara tyst och sova och så kom hon tassande tillbaka till vår säng.... Ja, så höll det på fram till ungefär halv 7 på morgonen! Pappamannen gjorde ett försök med att sätta henne på toa, natta henne men nej, hon vägrade! "Jag har ont i magen...!" sa hon om och om igen. Det kan inte vara sant! Vi kan inte få en magsjuka nu! Två dagar innan vi ska med flyget! Jag vägrar! Och förresten, vart skulle hon fått den ifrån? Vi har typ varit isolerade sedan nyårsafton! Vi har inte ätit något konstigt, inte träffat någon sjuk, inte varit ute på köpcentra eller något sådant!
Pappamannen gjorde ett försök att åka till jobet, men när Ongen säger att hon har ont i magen så måste man ju tro henne. Jag var tvungen att åka till jobbet så pappamannen fick vända bilen och åka hem igen. Till en liten prinsessa som somnade igen (äntligen!) vid 6.30! Och som sen inte har haft ett dugg ont i magen på hela dagen... *suck*
Min teori: Hon drömde något läskigt, blev ledsen och vågade inte somna om. Ont i magen... ja det vet jag inte vad det kom ifrån. Men är man tre år är det nog svårt att kunna sätta fingret på vad som är fel. Men ont i magen vet hon vad det är.
Hon åt visserligen ingen middag i kväll men hade ätit sin frukost och lunch ordentligt. Och när hon är trött.... ja, då vill hon inte äta! Och trött borde hon vara, hon har ju strulat runt 2,5 timme i natt när hon egentligen borde sovit. Och trött, ja det är jag med!
Men nu är det semester!

*kram*

Inga kommentarer: