fredag 2 januari 2009

Nyårslöfte

Jag brukar inte avge nyårslöften. Mest bara för att jag alltid har en tendens att bryta dem... Men det här nyårslöftet kommer jag inte att bryta! Aldrig! Jag lovar, på hedersord! Nyårsafton var jättetrevlig. Maten blev jättegod och alla vinerna var jättegoda. Kanske lite för goda... Förstår ni vart jag vill komma? Den här mamman fick alldeles för mycket bubbel innanför västen. Jag tror jag var i säng kring 2-3 på nyårsaftonnatten. Typ vid 14-15 tiden igår så hade sovrummet precis slutat att snurra... Fy 17 att må så pissigt en hel dag. Jag fick knappt i mig något att äta på hela dagen i går och lite illamående sitter fortfarande kvar. Det är nog bara att inse att man inte längre kan festa som en gymnasietonåring. Speciellt inte när man har en treåring. Fast lilla prinsessan fick en heldag med pappamannen igår och var jättemysig mot mig när hon emellanåt kom och kröp ihop i sängen hos mig och klappade mig på huvudet. Så mitt nyårslöfte för all framtid är: Jag ska aldrig dricka mer än två! (exempelvis två glas vin eller två cider). Sen blir det barndricka.

Nu ska lilla prinsessan titta klart på sin Barbiefilm och sen ska vi ta på oss varma kläderna och gå ut i alla minusgraderna och strålande solen! I eftermiddag ska jag börja tvätta, stryka och packa lite. Det är ju inte precis sommarkläder vi kommer ha på oss nu, så då kan jag lika gärna börja packa redan nu. Om exakt en vecka så mellanlandar vi i Paris vid den här tiden på dagen!

*kramar*

Inga kommentarer: