torsdag 29 januari 2009

Karlar... *suck*

Följande konverastion utspelade sig hemma i vårt kök i går. Jag skulle berätta en sak för pappamannen. Jag satt på en pall och han hade precis hällt av vattnet från potatisen och skulle börja mosa den till potatismos.
"Nu måste jag tänka här.... ska jag göra potatismoset eller lyssna på det du har att berätta?"
"Men herrejösses, du ska ju bara ta potatisstampen och mosa potatisen! Kan du inte lyssna på mig samtidigt?"
"Nej, då blir det bara fel eller så blir du arg för att jag inte lyssnat ordentligt!"
Beslutsamt låter han kastrullen stå med locket på, smöret och mjölken står vid sidan om och så väntar han på det jag ska berätta.
Ok, jag fick full uppmärksamhet men vad är det egentligen med karlar och två saker samtidigt? Tänk om jag hade funkat likadant? Då hade jag inte ens hunnit med hälften av det jag ska få gjort på en dag!
Som i morse; ta fram kläder till lilla prinsessan, klä mig själv och borsta tänderna samtidigt!

4 kommentarer:

famgranath sa...

Hehe snacka om mitt i prick!! Men han erkänner det!! :-)

EmiliaJ75 sa...

Garv!!

Tessan sa...

Män!!

Anonym sa...

Notera i historien att fru Gren sitter på en pall medans pappamannen gör allt runt om henne dvs, lagar mat, dukar har en lillfis som drar i honom, ser till att köket är normalt smutsat under tiden så att han inte får ta hand om det också efter att han skött avdukningen.
Efter att tyst räknat till 687 bestämmer sig pappamannen att inte tappa fattningen och argt be fru Gren lyfta på arslet och hjälpa till utan vill unna henne lyxen att bli servad ännu en dag, därav lade han armarna i kors och lyssnade nogsamt på vad hon hade att säga för matnyttigt även denna gång!
JA, jag är en toffel, men det finns slut på det med.