tisdag 6 januari 2009

Inte blev jag direkt lugnare av det här...

Min fina man försöker hjälpa mig på alla sätt att känna mig tryggare med flygresan och hade pratat med någon på sitt jobb. Grejjen är ju den att jag vet allt som redan sagts om t.ex. det är farligare att gå över ett övergångsställe än att sitta i ett flygplan o.s.v. Han hade iaf fått tips om nedanstående sida:
http://www.fritidsresor.se/Inspiration/Flyg-Trygg/Flyg-Trygg-Fragor-och-svar/

Men nej, jag blev bara ännu mer orolig och nu är jag helt övertygad om att vi kommer krascha! Eller bli kapade... eller sprängda i luften av terrorister. Jag kommer dö. Jag börjar få ren och skär dödsångest! Lite för sent att söka hjälp nu, men jag ska definitivt söka hjälp när (om) vi kommer hem. Jag älskar att resa, se nya platser, uppleva nya kulturer. Men jag hatar att flyga!
Shit, shit, shit... Kan ingen bara vifta med sitt magiska trollspö så är det fredag kväll och vi har kommit fram?

Idag behöver jag en *kram*....

5 kommentarer:

Petra sa...

*viftar med trollspöt*

och såklart *KRAM*! Om det hjälper dig något så ska jag tänak på dig på fredag, vilka tider behöver du våra tummar och trollkonster? Bara avlägg schema så lovar jag att du har hela bloggklanen som hejar på vid rätt tider ;)

Anonym sa...

Kram min lilla sniffles!
Jag kan hålla din hand om du vill....

Nettan sa...

Men du vännen! Det kommer att gå bra att flyga, vänta så får du se, ni ska ju till paradiset på jorden, turkost vatten, kritvita sandstränder och vajande palmer, (fatta vad avis jag är då??) Blunda och sov resan dit och hem är mitt tips, alternativt be vårdcentralen om något lugnande, låt inte flyget förstöra resan, du fixar det!
Kram & tack för tankarna om L's blivande rum!

Anonym sa...

Skickar mailkramar och när du kommer hem så får vi se till att träffas så får du en stor kram av oss båda!

Tessan sa...

*kramar*