lördag 3 januari 2009

Nu är glada julen slut, slut, slut...

Julegranen kastas ut, ut, ut...
Japp, nu är alla adventsljusstakar, julstjärnor, mina få tomtar och julgranen bortplockade! Känns skönt. Men lilla prinsessan blev förtvivlad när jag kastade ut granen. Hon ville ha den kvar... Nu funderar jag på om jag ska grovstäda hela huset eller bara dammsuga... Det snöar för fullt ute, så kanske vi borde gå ut lite? Men det blåser riktigt kallt också... Nä, det får bli bara dammsugning idag så tar jag storstädningen på tisdag. Ska stryka gardinerna som ska ersätta julgardinerna i matrummet också. Tvättmaskinen går för högvarv nere i källaren också. Känns som det är tusen saker som ska hinnas med på bara några dagar nu. Jag ska ju jobba måndag, onsdag och torsdag och på fredag åker vi. Allt som ska med på resan måste ordnas (husapotek, växla lite pengar, tvätta och packa det som ska med, ta fram alla resehandlingar och pass...). Huset ska gärna vara i trevligt invändigt skick för jag hatar att komma hem och det ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig-att-dö! Lilla prinsessans dagisytterkläder måste tvättas, det har skjutits upp i två veckor nu! Som sagt, mycket att göra! Och pappamannen jobbar hela tiden, så det mesta hamnar på min lott att sköta plus att jag har en treåring att sysselsätta samtidigt!
Nä, nu måste jag sätta fart igen! Går ju inte att slösa bort värdefull tid på feta rumpan i mjuka soffan!
Dessutom kommer mäklaren hit imorgon på förmiddagen! Det har blivit dags att värdera upp huset! Håll tummarna för att vi får upp värdet med den nivån vi hoppas på! Det hade känts oerhört skönt!

*kramar*

Inga kommentarer: