onsdag 7 januari 2009

När man är tre år...

Då kan man skrika tills man somnar! Jag lååååvar, för det hände hos oss i kväll! Pyjamas, tandborstning och jag läste saga. Puss å kram å godnatt!
"Mamma, pappa... Jag kan inte somna. Jag har ont i magen!" Ont i magen var det ja...
In på toa med Ongen som ja.... bajsar som en häst. Dock inte lika väldoftande. Ja, vaddå? Hästbajs luktar faktiskt gott. Jag tycker det iaf, inbiten hästmänniska som jag är :-)
Sådär, nu kan hon nog somna! Nehej... och pappamannen ger med sig så hon får sitta med oss i soffan till klockan är nästan åtta på kvällen. Way past bedtime! Till sist när ögonlocken endast kan hållas uppe på henne med ren vilja så lyfts hon upp till sängen. Skrikandes. Och skrikandet fortsätter. Och fortsätter, fortsätter, fortsätter. Ilsket. Argt. Förbannat. " Jag vill inte sova!" Sen blir det tyst. Knäpptyst! Nästan oroväckande tyst... Efter en långlånglång stunds tystnad vågar jag smyga upp. Ljudliga snarkningar hörs inifrån liten prinsessas rum. 1-0 till föräldrarna! Nu hoppas vi att vi håller övertaget fram till ca 7.30 i morgon! Då kan hon få knappa in på vårt övertag!

*kram*

1 kommentar:

Sofi sa...

Det där lät preciiis som våran kväll du beskrev! :) Hade en dotter som låg och "tjattra" i min famn efter att vällingflaskan var slut. När det sedan var dags för sängen kom GALLSKRIKET! La henne i sängen och gick, 5min senare var det knäpptyst och jag kunde gå in och lägga på henne täcket.
Nog tjatat! :)
Ha en fortsatt bra kväll!