fredag 15 februari 2008

Ett år sedan miraklet visade sig

Idag är det exakt ett år sedan (ett år sedan!!!!) som det mirakulöst blev ett starkt och fint plus på graviditetsstickan här hemma. Ett mirakel hade skett. Jag var gravid. Utan att vi hade besökt Curakliniken! Och faktiskt så hade vi bara gjort ett enda snedsprång i sänghalmen, så visst behövs det bara en enda gång. Men säg den lycka som varar... Ett par veckor senare så missfallet ett faktum. Men ändå, jösses vad fort ett år går. Egentligen. Det går jättefort! Snart är det tre år sedan lilla prinsessan började växa i min mage. Tillverkad den 10 mars och inflyttad i min mage den 12 mars. Och exakt 9 månader efter tillverkningsdagen så föds hon. Ett skolexempel vad gäller jäsningstiden *blink*
Undras om min mage någonsin mer kommer tjänstgöra som jäsugn?

*kramar*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, herregud, det är inte klokt vad den där tiden går...Tre år sedan igår vi testade plus med Idisen. Och nästan 3½ år sedan jag testade plus första gången.
Vi, gamla? Nääääää ;-)

EmiliaJ75 sa...

Visst sjutton rinner tiden i väg. Jag tror nog att det kommer att jäsa i ugnen en gång till...*ler*...
Men jag först...*blink*....

STOR kramis!

Anonym sa...

Klart att Ni kan baka en bulle till. Ni har receptet för "degen". Man ska vara optimist!