måndag 11 februari 2008

Kärleksförklaringar

"Bästa pappa" "Bästa mamma". Små kärleksförklaringar som gör att man svävar på rosa moln. Det har kommit bara de senaste dagarna. Lilla prinsessan slår sina härligt knubbiga små barnarmar kring halsen på mig eller pappamannen. Säger "ässka dajj" eller "Bästa mamma/pappa" och så får man en blöt smackpuss mitt på munnen eller kinden. Det är detta som man gör att man orkar av de mest trotsiga dagar, dagar fulla av kräk, dagar där allt bara går fel... För man vet att det finns en liten prinsessa som kan förgylla dagen och verkligen ta bort allt det tråkiga och jobbiga. Vårt lilla solsken. Vår lilla älsklingsonge. Vår lilla prinsessa!

*kramar*

3 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅå underbara unge! Jag längtar tills Max kan säga sånt! Just nu är jag bara så lycklig för att han börjat gå ordentligt!!

Anonym sa...

Absolut. Det allra bästa. 'Jag ääälskar dig mami'. Som musik i mina öron :-)

EmiliaJ75 sa...

Härliga, lilla ongen...Det är så gott när man får kärleksförklaringar!