tisdag 19 februari 2008

Låt det bli vår och sommar NU!!!

Det känns som jag är fast i sjukdomsträsket. Jag är trött på sjuka barn. Hon hinner precis bli frisk från det ena så bryter det andra ut. Ska det vara såhär de närmsta 5 åren? Blir det bättre när hon börjar skolan? Det känns inte så himla roligt att ringa till jobbet (igen) och ta vård av barn... Inte för att min jobb kanske är livsviktigt och hela företaget går under för att jag är borta någon dag. Varje vecka... Men jag gillar mitt jobb. Jag vill vara där! Kanske att den här sjukdomsrundan är pappamannens och mammans fel, men ändå. Nu började det med krupphosta i helgen, slemhosta, hes och snooooooooor igår. Idag, rejäl slemhosta, massor med snor och kanske en aning feber. Ibland förundras jag över hur mycket snor en liten tvåårsnäsa egentligen kan producera. Kanske hon har ont i halsen också för aptiten ligger verkligen inte på topp. Verkligen inte. När lilla prinsessan dissar morgonvällingen så är det inte bra. Inte bra alls. Fast sen tuggade hon gladeligen i sig en ostsmörgås och ett smörgåsrån. Och nu gick det trögt med lunchen. Typ två köttbullar och några skedar pastaroner var allt hon ville ha innan hon var "mätt". "Ont magen, mamma" säger hon. Hmmm, när man försökt "bota" det onda i magen med mat och hon är mätt så är det inte ont i magen av hunger. Bajsa då?! Nä, det kommer inget, annars brukar det råda bot på hennes onda mage. Hon verkar inte må illa, så jag hoppashoppashoppas att det inte kommer kräk! Jag pallar inte en sådan runda till!!!! Hon kanske bara har ont i halsen? Eller ingen aptit. Fast vem skulle ha det när man sväljer typ en liter snor i timmen? Inte jag i alla fall!
Nu ligger min hostande, snorande lilla prinsessa nerbäddad i sin säng för middagsvilan. Hoppas hon sover länge, vaknar och behöver bajsa (och gör det) så vi blir av med det "magonda" och kanske att hon är lite friskare. Fast det känns som ett rent önsketänkande... Men i alla fall lite piggare. Eller det är kanske också till att hoppas för mycket?
Jag vill bara att det ska bli vår och sommar. Så man slipper det mesta av det här sjukdomandet. Jag behöver ladda mina solceller! Jag orkar inte vara blek och fet. Blekfet! Längre. Jag behöver sol, värme och stranden! Ingen som har en solsemester som de vill bjuda på? Nu alltså.
Lilla prinsessan behöver också sol. Sol och sommar är bästa medicinen.

8 veckor kvar... *längtar* :-)

*kram*

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, hoppas det inte blir mer sjuk nu! Håller tummarna!

Två köttbullar...vi är glad om Ida äter en...& då är hon fullt frisk...pust och suck...

Ses på torsdag! Om ni inte sjukar mer...