onsdag 6 februari 2008

Tror jag kan ställa undan handspriten igen...

Det tyder absolut inte på någon magsjuka. Som sagt; varken jag eller pappamannen har några som helst teckan och lilla prinsessan har inte behövt gå på toa mer. Hon har ätit en halv banan, druckit lite nyponproviva, ätit lite mild naturell youghurt och ett kokt ägg, lekt som en galning och tittat lite på Pippi.
Är fortfarande noganoganoga med handhygienen före och efter mat och vid toabesök. Toaletten är skurad efter morgonens räserbajs.
Funderar lite på om hon har ärvt sin mammas extremkänsliga mage? Ska höra mig för på fredag när vi ändå ska till hennes doktor för att ta pneumokockvaccinet och allergitesta för husdjur. Kanske blir en ny tid med test för ev. matallergi eller undersökning av hennes mage/tarm som ju egentligen har strulat från hennes första dag utanför min mage.
Just nu andas jag ut. Vi har faktiskt varit lyckligt förskonade från magsjuka. Det är över ett år sedan sist för lilla prinsessans och pappamannens del. Över 20 år sedan för min del!!! Kanske det kan förklara min extrema skräck för att drabbas? Jag minns inte hur det är och det man inte vet något om är man rädd för? Kanske ska låta handspriten stå framme ett tag till. Bara för säkerhets skull. Bara för säkerhets skull...

*kramar*

Inga kommentarer: