fredag 8 februari 2008

Rond 2 i kräkland

kräk, kräk och kräääääääk... När ska det ta slut?!?! Vi hann med en kräkomgång till igår eftermiddag. Sen var det lugnt. Hon fick behålla det vatten hon fick i sig. Somnade vid 17.30 i soffan och sov sen fram till strax innan 05.30. Då vaknade hon och ville ha vatten. pappamannen gav henne att dricka och sen kom det upp igen *suck*. Sen har jag haft en gnällandes, tokledsen totalt utmattad liten prinsessa. Hon har sovit en hel del och bara fått vatten på tesked vid tre tillfällen. Snart kommer underbara svägerskan M hit med en kasse med vätskeersättning, blåbärsproviva, isglass och smörgåsrån. Vi får helt enkelt köra igång med vätskeersättning och se om det kan hjälpa till att "starta om" hennes mage.
Jag har mått grymt kymigt, men jag är stolt att jag som kräkfobiker har klarat av allt detta kräkandet! Fick visserliggen inte i mig mycket att äta igår, men ju mindre i magen jag har så kan jag heller inte kräkas! Finurligt va? Och jag har hull att ta av ändå ;-)
Nu ska jag duscha, något jag inte gjort på två dygn! Det ska bli underbart!!!
Jag hoppas jag slipper rond 3 i kräkland, d.v.s. att pappamannen drar igång. Då flyr jag!!!

*kramar*

1 kommentar:

EmiliaJ75 sa...

Urk...kräk är verkligen jobbigt och det värsta är att se sitt älskade barn så slut i hela kroppen. Markus har "bara" haft feber i två dagar och det är verkligen inget roligt att se honom så orkeslös!
Hoppas ni får en bra helg med mindre kräk.
Kram Emilia