söndag 24 februari 2008

Jag har fått en ny bil!

Mycket "impulsköp" nu på senaste tiden, tycker jag. Andra impulshandlar en tröja som de bara måste ha, eller ett par skor. Tror ni att jag nöjer mig med det? Nix. Först ett hus. Och nu en bil. Fast jag får kanske kalla det mer planerade impulsköp. Vi hade ju faktiskt planerat att köpa ett annat hus och när då vårat nya hus dök upp så blev det lite impulsvarning, men det är inget sånt impulsköp man ångrar och gömmer längst in i garderoben och hoppas att man ska glömma bort det. En till bra bil var ju liksom något som dök upp på behovslistan också. I samband med husköpet. Vi har ju en bra bil. Som jag inte alls är förtjust i att köra. Men sen har vi ju pappamannens bil. Den gamle Golfen. Den som drar igång vindrutetorkarna precis när den själv känner för det. Den gamle Golfen som skramlar och gnisslar och som riskerar att falla ihop ungefär vilken sekund som helst. En så kallad fungerande reservdelsbil. Ett verkligt impulsköp som man skulle vilja gömma längst in i garderoben. Och glömma. För alltid! Men i och med vårat impulshusköp så dök behovet upp av en till bil. En till bra bil. Och så blev det. Jag blev förälskad med en gång i min nya bil! En ljus, rymlig, praktisk, silvermetallic Peugeot 307 2.0 sport kombi! Japps. Ni läste rätt; kombi! Jag har blivit svenssonfamilj på riktigt nu! En -05:a med ca 5500 mil bakom sig på vägarna. Kärlek vid första ögonkastet! Och det bästa av allt! Man kan enkelt koppla ur airbagen så lilla prinsessan kan sitta fram hos mig! Och det ännu mer bästa av allt! Det är en fast CD-stereo i! Så nu kan jag lyssna på musik hela vägen till jobbet och slippa oroa mig för att jag en dag kommer råka glömma ta med mig stereofronten och komma till bilen efter jobb och upptäcka att jag haft inbrott och inte längre har någon stereo alls.
Kanske på tisdag eller onsdag rullar jag hem med vrålåket. Glider fram längs med gatan och gör en bredsladd upp på garageuppfarten. Härligt!

*kramar*

1 kommentar:

Anonym sa...

En sån bil (307 kombi) har vi tänkt köpa sen när passaten gjort sitt! Sååå fin!!