onsdag 6 februari 2008

Handsprit fram!

Igår när jag hämtade lilla prinsessan så höll hon på att bli uppäten av gässen på gården. Så går det när man inte lyssnar på fröken och springer i förväg till grishängnet. Helt förtvivlad var hon över att pippin tuggade på hennes jacka och byxa. Jag skrattade och torkade hennes tårar. Gässen är faktiskt väldigt elaka men nu hoppas vi att hon lärt sig att man väntar och går tillsammans till grisarna. Fick en daglig rapport att jo hon har sovit och hon hade ätit hela sin semla! Så det var därför jag inte tänkte mer på det att hon sen inte ville äta sin fläskpannkaka till middag. Vällingen sörplade hon ju i sig innan sängdax. Hon hade lite svårt att komma till ro och somna, men efter att ha fått komma upp till oss och mysa lite till i soffan så somnade hon vid 20.30. Sov lite oroligt. Jag vaknade ett par gånger av hennes gråt och stök i rummet bredvid. Vi sov vidare allihop. Vaknade på morgonen, duschade och gjorde mig i ordning och lilla prinsessan vaknade vid 7.15, fick sin välling och behövde sen bajsa. Räserbajs... *suck* tvätta händerna noga och sprita!!! Ringer dagis och berättar och säger att hon får vara hemma idag. Ingen magsjuka går på dagis och Ongen verkar inte vara sjuk men jag tar det säkra före det osäkra. Hellre hemma en dag i onödan. Det magonda verkar vara borta och hon leker som vanligt, myser i soffan vid TV:n och ville nyss ha saft.
Vi hade precis samma problem ett par månader innan jul. En dag hade hon diarré och sen var hon lös i magen fram tills några dagar in på julledigheten. Sen var hon bra i magen de fem veckorna hon var ledig och nu verkar det börja om igen. Pratade lite med dagis om detta och de hade full förståelse för att vi drog våra paralleller. Förhoppningsvis är dagens bråkiga mage bara en engångsföreteelse.
Varken jag eller pappamannen mår dåligt. Hoppas det stannar vid detta nu.

*kramar*

Inga kommentarer: