onsdag 31 december 2008

Gott Nytt År!

Jaha, då var det då nyårsafton idag! Jag ska strax ordna lite lunch åt lilla prinsessan och mig. Sen stoppar jag henne i badet så kan jag bädda sängarna och kanske rasta snabeldraken en sväng under tiden...? Sen är det dags att förbereda fläskfilén som ska serveras i kväll. Menyn för ikväll ser ut som följer:
Välkomstdrink - Vit glögg med smak av lime och vit choklad i glas med massor av krossad is, en limeskiva samt en kvist citronmeliss.(påminnelse till mig: frys mer is och krossa den!)

Förrätt - Fetaostfylld avokadohalva med lufttprkad parmaskinka på en bädd av ruccolasallad. Till detta bjuds en chardonnay

Varmrätt - Vitlöksdoftande potatisgratäng och vitlöksostfylld helstekt fläskfilé, grönsallad. Eventuellt blir det en rödvinssås till. Till detta bjuds en Merlot.

Dessert - Vanilj pannacotta dekorerad med färska jordgubbar, physalisbär, färsk passionsfrukt, chokladstick samt en kvist citronmeliss. Till detta bjuds ett mousserande.

Under kvällen bjuds på choklad, snacks och dryck av olika slag.
Vid tolvslaget skålar vi i mousserande.
Efter tolvslaget bjuds på ostbricka, kex, vindruvor, päron. Rött samt vitt vin serveras till.

Nu, dags att sätta fart så jag hinner allt som ska hinnas, jag bör gärna hinna duscha själv också innan gästerna kommer vid 17-17.30...

Hmmm.... vad ska jag ha på mig? JAG HAR INGET ATT HA PÅ MIG!!! *paniiiiiik*

*kramar*

2 kommentarer:

Sommartjejen sa...

Kikar in och önskar dig ett GOTT NYTT ÅR!!
kramis från Sommartjejen

famgranath sa...

GOTT NYTT ÅR!!! Vilken smarrig meny!!