söndag 16 november 2008

Aldrig mer Max i Hyllinge!

Åh, jag är arg så jag kokar! Efter en liten planeringsmiss i köksrenoveringen så står vi utan vatten (och diskmöjligheter) i köket och har numera inte heller någon spis! Så middagen idag skulle bli Mc Donalds, men på väg till Hyllinge så bestämmer vi oss för att ta Max istället. Eftersom regnet öste ner och Max har en DT så blev beslutet lite mer fördelaktigt, lat och bekväm som man är. Valet visade sig vara helgens stora misstag. Ungefär 17.15 tas vår order emot (enligt kassakvittot) och 17.30 betalar jag. Observera; BETALAR! Inte sag att jag får maten då, nejdå... den får vi vänta på i åtminstone 10 minuter till. Eller ja, bara lilla prinsessan MAX-box. Pappamannens och min hamburgare har vi redan fått, så de börjar ju bli lite småkalla. Jag får väl erkänna att jag inte var världens trevligaste utan mer en riktig bitch när vi ääääntligen får maten och kan köra hemåt.
Ok, hem och in och vi äter. Smakar ändå ganska ok för att vara fesljummet. Men är man hungrig så går det mesta ner. När vi har ätit upp och börjar samla ihop skräpet så kastar jag ett öga mot korken på lilla prinsessans mjölk. 051108... Hmmm, vad är det för datum idag? 161108. För i helvete, vi har precis gett Ongen 11 dagar gammal mjölk!!! Pappamannen ringer med en gång tillbaka till MAX och framför klagomålet och passar samtidigt på att påpeka den enormt långa väntetiden och faktiskt ganska dåliga servicen. Men framförallt, hur sjutton kan det vara så att de har 11 dagar gammal mjölk som de säljer till sina kunder?!?! Hur som helst, vi blev lovade kompensation (skrattretande nog så blir det väl frikuponger på MAX...). Nu hoppas jag bara för allt i världen att vår lilla prinsessa slipper bli sjuk i magen. Mjölken luktade lite gräddaktigt, men det var inga klumpar i den, då hade vi ju reagerat när vi hällde upp den. Pappamannen smakade en liten klunk och tyckte inte att den så smakade jättekonstigt, men kanske inte helt som mjölk ska smaka heller. Kanske lite gräddaktigt... Men han förvarnade vice restaurangchefen (som han pratade med) att blir vi tvungna att ta VAB på grund av att hon blir sjuk så kommer vi kräva ekonomisk ersättning. Men just nu skiter jag i allt vad kompensation heter, bara hon slipper bli magsjuk, stackaren. Jag känner mig som världens sämsta mamma som inte kollade datumet INNAN hon fick dricka av mjölken. Jag som alltid är så himla noga med det annars. Än så länge är det lugnt, men matförgiftning har väl upp till 12 timmar på sig som "inkubationstid", om det inte är akut matförgiftning för då kommer det nog ganska omedelbart i retur.

Annars bjöd helgen igår på ett GeKå´s besök ihop med min Moder Jord och min syster H och Lilla N. Vi fick köa i ca 45 minuter för att komma in och jag var väl ungefär tre meningar ifrån att bli åtalad för "hot mot tjänsteman" eller tja.. kanske det t.o.m. hade kunnat bli "våld mot tjänsteman" om inte den där lilla testosteronstinna mesvakten hade slutat vara uppstudsig. Han hade visat oss (gått vid sidan om oss och ca 10-12 andra personer) och visat oss slutet på kön. När vi stått där i ca 5 minuter har han mage att komma och säga att vi står fel, att vi trängt oss och att vi ska gå runt och ställa oss sist i kön (som nu var en svans på kanske 50 meter som han tyckte vi skulle ställa oss bakom)! Ni som känner mig vet att jag har rejält hett temperament och såklart tände jag på alla cylindrarna på en gång! Resultat? Vi fick stå kvar och "lösa köproblemet själva". Ett problem som aldrig var något problem innan han kom och tjafsade och som vi som stod i kön naturligtvis löste på ett helt oblodigt och totalt vuxet sätt! 1-0 till mig!

Pappamannen har kämpat rejält med köket i helgen! I fredags hämtade vi hem innertaket som nu står och väntar på att få bli uppsatt. I går hämtade han och Lilla Prinsessan (med hjälp av farfar och G) hem bänkskivan och vasken. Dundersnyggt!!! Idag har vi sågat ut hålet för induktionshällen och nu ska vi ta hål i vasken för kranen. På tisdag kommer vår supersnälla elektriker och kopplar in nya spisen och ugnen och då kommer vår minst lika snälla vvs:are och kopplar på vattnet till vasken och diskmaskinen! Åh, jag längtar efter min diskmaskin!! Tänk, på tisdag kväll har vi ett helt nytt fungerande kök! Så nu ska vi bara sätta fart och riva ut det gamla helt och hållet! Äntligen, äntligen! Det nya köket är så himlahimla fint!
Nu, dags för mig att assistera pappamannen vid håltagningen för kranen! Sen, olja in bänkskivan!
Håll nu tummarna för Lilla prinsessan inte blir sjuk!

*kramar*

P.s. Som rolig anekdot så kan jag tillägga att jag idag lyckades dammsuga upp en ficklampa. Dock var den lätt att lokalisera i dammsugarpåsen då den var tänd när den slukades av snabeldraken!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men OJ... Antingen har ni en STOR snabeldrake väl värd namnet eller så var det en liten ficklampa?! Jag gissar på det sistnämnda men det vore coolt om det var det förstnämnda. ;-)

Kram!

tösan sa...

Nina:
Ja, visst hade det varit coolt med en gigantisk snabeldrake :-)?! Men nu var det ju inte världens största ficklampa, kanske 10 cm lång och ganska smal.

EmiliaJ75 sa...

Urk för gammal mjölk! Dock äter vi där då och då men dricker inte mjölk...*ler*....
Skrattade gott åt din uppsugningsfömåga!