onsdag 19 november 2008

Nu har vårt hem ett fungerande hjärta igen

Det sägs ju att köket är hemmets hjärta. Vårt hem har haft lite allvarliga hjärtflimmer de sista månaderna och drabbades av totalt hjärtstopp i lördags. Men med lite defibrillatorhjälp och ett hjärtbyte så fick vi igång köket idag! Nu har vi vatten i köket och diskmaskin, spis och ugn funkar! Äntligen! Nu har vi 1,5 vecka på oss att riva ut det gamla köket och en innervägg och förbereda lite för eldragning samt att innertaket ska upp. För sen kommer elektrikern och ska koppla på all el i köket! Tur att jag har en pappaman 2008 som kan jobba 24/7 :-). Han får vila på semestern sen i januari :-). Skämt åsido, jag är mäkta imponerad och stolt över vad min käre make har åstadkommit hittills och jag kan garantera att jag inte kommer bli besviken på resten som ska göras! Han är duktig, vår pappaman!

*kram*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott att ni har fått ert kök tillbaka! Visst är det guld värt att ha en karl i huset som har tummarna där de ska?!

Kram!

EmiliaJ75 sa...

Kan du inte lägga ut lite bilder så vi får se hur det går framåt?! Din karl är riktigt dukig han!