måndag 10 november 2008

Peptalk

Idag hade jag behövt ett litet hov, gärna av snygga karlar, som gick ett par steg före mig och efter mig och bara överöste mig med komplimanger och uppmuntrande ord. Det hade gärna fått stått en flaska bubbel (det gör det ju förvisso, kom jag på!) på mitt skrivbord och framdukat med lite färska jordgubbar och god choklad när jag kom till jobbet i morse. En person som gav mig lite massage då och då. Och som lite extra kunde jag ha fått jobba halv dag (på min redan halva dag) fast med vanligt betalt. Ja, jag hade behövt det idag. Idag var liksom ingen bra dag. Alldeles för mycket konstiga tankar som snurrade i huvudet redan innan jag vaknade till ett mörkt, blåsigt och regnigt Skåne. November. Idag var ingen rolig dag. Måndag. En stormig måndag i november, det är ingen bra kombination. Inte på något sätt. Jag har i smyg börjat hålla lite nedräkning. Nedräkning till min semester. Det är den här veckan och fem veckor till. Jag jobbar fyra dagar i veckan, så det ger 23 dagar kvar att arbeta på. Sen är jag ledig i fem (5!!!) veckor! Ja, jag ska in och jobba tre dagar innan vi flyger till västindien, men det räknar jag liksom inte med. För er som undrar; nej, jag har inte heller mer än fem veckors semester per arbetsår. Och ja, jag var ledig fem veckor i somras, så mina semesterdagar borde vara slut. Men nej, det är de inte. Vi har snålat med föräldradagarna för lilla prinsessan. Vi har massor med dagar kvar och sen vi båda började jobba igen, så använder vi dem för att dryga ut sommarsemestern och passar på att ta lite extra ledigt vid jul.
Så det känns ändå ganska okej. Trots att det är måndag och november och stormen och regnet har tilltagit igen. Det är ju snart semester!! Sol, värme och salta bad. Piña colada i skuggan av en palm. Kanske en riktigt god färskrullad cigarr? Det ska bli så skönt!

*kramar*

3 kommentarer:

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Men så gott det låter!! Hoppas närmast eveckorna går fort och att de fem veckorna ledigt går låååångsamt!

EmiliaJ75 sa...

Låter underbart.....

Anonym sa...

Njae cigarren lockar inte men det andra låter heeeeelt ok!