måndag 24 november 2008

Glasögonorm

Idag har jag fått parkera en cykel på näsan. Jag är glasögonorm. Det är jättelänge sedan jag hade tittorna en hel dag. Oftast brukar jag bara ha dem en stund på kvällen och ibland på morgnarna på helgen. Men nu måste jag ha dem hela dagen. Och snart ska jag ringa en ögonläkare... Jag har haft något på baksidan av ögonlocket som liksom "skavt" mot ögat. Skavet har ju inte kännts när jag haft linserna i. Men idag så vände jag lite på ögonlocket för att se vad det är som finns där som skaver. Jaha, en stor knuta, ungefär i en ärtas storlek!!! Kanske inte så bra att ha linser... Så det fick bli googlarna idag. Fast det är inte skönt. För nu liksom skaver den där "ärtan" hela tiden. Har inte tid att få några konstigheter nu! Jag hoppas det är något helt ofarligt som försvinner snabbt av sig själv nu när jag inte tänker använda linser på ett tag. Och att "ärtan" inte skadar själva ögat på något vis. Lika bra att ringa en ögonläkare med en gång... Fasiken då.

*blinkblinkblinkblink...*

Inga kommentarer: