onsdag 26 november 2008

Självplågare?

Alltså, jag bara måste vara en självplågare. Lägg till att jag även kommer vara barnmisshandlare OCH mansmisshandlare :-)
I morgon är det dags för vaccinering. Alla tre ska få varsin första spruta (av tre) av Twinrix mot hepatit A och hepatit B. Jag och pappamannen ska dessutom ta varsin spruta mot polio plus att jag ska passa på att förnya min difteri/stelkramp. Tja, tre sprutor på en dag för mig... *ajajajaj* fast sen är vi skyddad för minst 30 år framåt! Pappamannen får "bara" två sprutor i morgon och turligt nog blir det bara en för lilla prinsessan, men hon ska å andra sidan få sin första grogg Dekural. Återstår att se om hon tänker dricka det. Funderar på att ta en sådan grogg själv också, så slipper vi förhoppningsvis tjuriga magar... Räserbajs är ju aldrig kul, men det är desto mindre kul att få det i tropikvärme där det är hyfsat svårt att hålla vätskebalansen ändå, i alla fall på en treåring! Sen pausar vi från sprutor i ca tre veckor innan det är dags för Twinrixspruta nr.2 för oss allihop.
Tänk, vi betalar massa dyra pengar för att plåga oss själva! Hela sprutkalaset kommer landa på ca 3800 kr!!! Men man får väl se det som en billig investering med tanke på att skyddet räcker i minst 30 år plus att vi kommer slippa massa läskiga sjukdomar! Vi ska ju bara ha roligt på semestern!
Nu, dricka en hemmalatte och sedan kanske assistera pappamannen lite i köket! Jaaaaa, det kommer snart bilder!

*kramar*

Inga kommentarer: