lördag 22 november 2008

Host, host...

Min, för övrigt väldigt dåligt skötta, astma mår inte jättebra just nu. Ett tjockt lager av damm virvlar runt i hela huset. Vi började ju igår med att knacka fram tegelväggen och har fortsatt under dagen i dag. Pappamannen knackar fortfarande ner gammal puts och mer och mer tegelvägg kommer fram! Jag har blivit förvisad från köket... Innan idag så såg våra möbler och golv som hämtade från något gammal spökslott. Ett tjockt lager av finfint damm låg över dem! Sen kom vi på att vi kunde hänga upp ett par gamla lakan för dörrarna in till köket... Lätt att vara efterkloka. Förhoppningsvis så blir det klart i morgon med det här skitgörat. Men jösses vad det kommer bli fint! Vi kommer ha en egen liten caféavdelning i vårt kök. Ett kök som kommer vara som ett riktigt mingelkök. Åh, jag vill att det ska vara färdigt NU! Men... den som väntar på något gott... Fast nu tycker jag faktiskt att vi har väntat färdigt! I stort så ska ju allt vara klart till lördag morgon. Det är ju vår deadline för då ska vår elektriker koppla på all ström. Efter det så kommer det bara vara målning och sätta kakel kvar. Ja, jag ser att vi nog kanske blir klara till lilla prinsessans födelsedag. Eller iaf till jul! Härligt!

*kramar*

2 kommentarer:

famgranath sa...

Låter som värsta proffsköket ju!!! Kommer bli så jäkla fint!

EmiliaJ75 sa...

Ska bli roligt att se hur det ser ut! När ska vi ha nästa date? Vi måste ju komma till er nu och se huset.