fredag 14 november 2008

Ösregn

Usch vad det regnar och blåser idag... Det märks verkligen att det är november. Riktigt ruskväder har det varit de flesta av dagarna nu i november. Jag och lilla prinsessan som hade tänkt gå långpromenad i byn idag och leka på varenda lekplats vi gick förbi... Vi får nog ställa in det. Jaja, det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Visst, det stämmer ofast. Men inte idag. Jag har faktiskt inga gummistövlar. Det har aldrig blivit av att jag handlat mig några. Jag har förresten inga regnkläder heller... Så jag hade blivit väldigt våt med en gång. Inget roligt. Så nu blir det nog lite städning på förmiddagen och sen åker vi till favoritfaster M efter lunch och fikar lite.
Idag kommer pappamannen hem med lastbilen. Då har han hämtat innertaket till köket och sedan ska vi hämta bänkskivan också! Äntligen! Det ska bli så spännande att få se hur det blir! Bästa helg har vi vårt nya kök helt fungerande! I morgon kommer vår vvs:are och kopplar ur gamla vasken och vattnet, så då är vi utan vatten i köket i en vecka. Han kan inte koppla in den nya vasken eftersom vi måste olja in bänkskivan några gånger innan vi kan lägga den på plats. Tänk, nu kan vi snart se slutet på den här renoveringen som har tagit heeeeela hösten! Men det är värt det, det blir verkligen jättefint! Igår blev pappamannen färdig med att få alla handtagen till skåp och lådor på plats. Superfint! Jag ska lägga upp några före- och efter bilder sen när det är färdigt.
Nu; toabesök, lite frukost och sedan; stadigt tag om dammtrasan och dammsugaren :-)

*kramar*

1 kommentar:

EmiliaJ75 sa...

Verkligen trist väder. Jag MÅSTE också köpa stövlar!