fredag 21 november 2008

Lugn, bara lugn

Det kommer bilder på nya köket. Jag lovar! Men det blir inte idag. Det kan jag också lova! Ni ska få se hur det såg ut innan vi började riva i det och hur det sett ut under tiden, fram till helt färdigt. Fast helt färdigt dröjer fortfarande några veckor!

Idag tog jag och lilla prinsessan bilen till Trelleborg för att hälsa på Moder Jord. Lilla prinsessan och hennes två yngre kusiner, Muffin och lilla N, skulle julfotograferas. Jag kan ärligt säga att jag är måttligt intresserad av julfotograferingar, men det var tre jättefina små tjejjer som tog plats på fårskinnet framför fejkbrasan och glatt lät sig fotograferas. Ja, ända till lilla prinsessan började skruva på sig och högt deklarera att "Jag måste bajsa!" och till lilla N fick syn på sin mamma och illvrålade tills hon var alldeles röd kring ögonen. Jag hoppas fotografen lyckades fånga tre små leenden, gärna på samma bild! Bara Moder Jord blir nöjd så är jag nöjd!
Att köra hem från Trelleborg var inte lika spännande. Massor av snö på vägen och mer kom det från nattsvarta himlen. Busiga änglar idag som haft kuddkrig hela dagen :-)
Vi kom hem, men det gick inte fort. Det var bara ett körfält som var snöfritt i princip hela vägen.
Och när vi kommer hem, ja då har pappamannen rivit ut hela gamla köket! Och vad tror ni den här mamman ser då? Jo, att på den biten av väggen vi tänkt placera kyl och frys, där finns ju faktiskt en gammal tegelvägg bakom putsen! Vad tror ni den här mamman får för idé då? Jo, om vi flyttar kyl och frys till andra änden av den här väggen så knackar vi fram tegelväggen! Sagt och gjort, så det satte vi igång med strax efter 22.30 i kväll! Det kommer bli skitsnyggt och har vi riktig tur så kan vi, i framtiden, koppla in en gammaldags gjutärnskamin i det hörnet för murstocken går där! Tänk vad mysigt, en gammal vedspis i köket! En sån där som man faktiskt kan laga mat på också! Shit alltså, det här köket blir bara bättre för var dag som går! Och ja, det kommer bilder. Men nu ska jag gå och sova så jag orkar leka i snön (om den fortfarande finns kvar) i morgon och knacka ner mer gammal puts från tegelväggen!

*kram och god natt*

Inga kommentarer: