torsdag 27 november 2008

Ögonkliniken i morgon...

Undrar hur det ska gå? Kl.8 på morgonen ska jag vara där och jag måste ju ha lilla prinsessan i släptåg... Så länge de inte behöver bedöva ögat är ju allt lugnt. Sist jag var där, efter att pappamannen råkat fastna med sitt finger i mitt öga (men den historien tar jag inte nu...) så droppade de bedövnigsdroppar i ögat. Resultat: jag kunde inte se på hela dagen! Blir spännande att ta sig hem från lasarettet med Ongen och sen vara hemma med en treåring, ensam, utan att kunna se! Men det ska väl gå det med. Hoppas ju att de slipper bedöv ögat. Men det är så himla obehagligt när de bänder upp ögonlocken åt alla håll och kanter. Jag hoppas att det inte är något allvarligt. Men efter att ha låtit ögat vila från linser sen i måndags kväll, så känns det i princip som vanligt nu. Lite "grusigt" på morgonen/förmiddagen, så kanske det var en rispa på hornhinnan trots allt som nu då fått läka?!
Snart dags för massa sprutor! *hua*

*kramar*

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller tummarna för att läkaren fixar och trixar med ditt öga snabbt och lätt så att du blir fri från ditt besvär.

Kram och ha en fin helg!