onsdag 5 november 2008

hemma, jobba, hemma...

Vilken vecka! I måndags var jag hemma för jag hade dunderhuvudvärk. I går masade jag mig till jobbet. Och det funkade bra. Sen på kvällen igår börjar jag känna mig hängig, frossig och får ont i halsen. Jag vaknar i natt och har ruskigt ont i halsen. Halsflussont i halsen... Febrig, varm, svettig, ont i ena örat. I morse när jag vaknar har jag inte alls ont i halsen. Däremot frossig och feberkänsla, tjock i bihålorna och svalget. Så jag är hemma idag igen. Och tänker vara hemma imorgon också! Så det så! Kommer det halsonda tillbaka så ringer jag en läkare för halsprov. Vill ju inte gå runt med halsfluss och smitta alla i min omgivning. Tungan då (som jag gnällt så mycket om)? Jo, tack... den känns så himla mycket bättre idag!
Nu ska jag kurera mig. Kan ju inte vara sjuk till helgen. Pappamannen fyller år på lördag och har bjudit till kalas. Så huset måste totalsaneras på fredag, helt ärligt så minns jag inte när jag dammsög sist... Eller tvättade en maskin tvätt... Jag har blivit så slarvig. Fast det känns bra!

*kramar*

1 kommentar:

Smaulandskan sa...

Usch, din stackare! Inte kul att känna sig så där hängig. Din onda tunga kanske var en föraning om att det här skulle komma? Dvs. ett febrigt och influensaliknande tillstånd.

Krya på dig, goa du!
KRAM