söndag 23 november 2008

Man är inte sexig när man steker pannkakor

Upp i ottan i morse, som vanligt på söndagarna eftersom lilla prinsessans ridlektion börjar 8.30 *gääääääsp* Man var ju inte jättepigg efter att ha städat bort lite av allt murbruksdamm fram till 1-tiden på natten. Hoppning med lilla shettisen Freja. Hon är pigg och kvick i vanliga fall, men lägg till några minusgrader, snö och ett hinder så har ni en liten ponny som höll på att krypa ur skinnet. Lilla prinsessan kläckte ur sig, lillgammalt som vanligt (jag vet inte var hon får sina uttryck ifrån); "Åh, vilken härlig dag idag!"
En snabb sväng inom en biltvätt på vägen hem och gissa vad?! Vår bil är silverfärgad!! Det hade jag nästan glömt bort, jag trodde den var smutsgrå...
Hem och stoppa Ongen i badet och jag började grädda pannkakor till lunch. Iklädd strumpor, t-shirt och trosor är man inte sexig när man steker pannkakor. När pannkakan har gräddats färdigt och man vänt den och skakar loss den från järnet (så den ska lägga sig rätt inför stekning av sidan 2) ja, då upptäcker jag att det inte bara är pannkakan som skakar fram och tillbaka. Nej, det gör även vissa mer löst sammansatta delar av den här mamman. Allt från midjan och ner till knäna skakar fram och tillbaka i takt med pannkakan... Undras om det är en pik från min kropp att jag borde röra på mig. Ni vet, motionera... Tål att tänkas på i alla fall.
Fast nu ska jag sova.

*kram och godnatt*

Inga kommentarer: