måndag 24 november 2008

Ögonuppdatering

Jag fick en akuttid hos min optiker. Åkte dit och hon tittade, men kunde inte se något. *suck* Hon kallar in en annan optiker, men hon kunde inte heller se något. *suck* De färgar mitt öga med gul koksaltlösning som då tydligen samlar sig kring ett område om det är skadat och i mitt fall verkar det som att jag har fått en liten rispa på hornhinnan. *suck* Linsförbud tills det är helt ok och remiss är ivägskickad till ögonkliniken på lasarettet, "för säkerhets skull" som det hette.
Ont gör det och irriterat känns det. Hoppas det inte dröjer allt för länge innan jag får tid på lasarettet... Just nu hoppas jag bara att ögat blir bra tills vi ska åka på semester!

*kramar*

1 kommentar:

EmiliaJ75 sa...

Usch det lät inte roligt! Jag har ju också linser och använder bara glasögonen en stund på kvällen och morgonen. Man känner sig så handikappad med glasögonen tycker jag, men sen när jag har haft de en längre tid, vid allergi på sommaren tex, så börjar jag känna mig naken utan dem! Lustigt...

Måste tacka ännu en gång för "lejon-tossorna" som Max fick - vi använder de varje gång vi är ute!