söndag 28 december 2008

All by myself...

Det händer sannerligen inte ofta. Att jag är ensam hemma... Men nu blev det så. Redan när jag vaknade i morse så kände jag att det här är ingen bra dag. Frös, ont i magen och illamående. Det gick över för en liten stund så vi kunde åka allihop och titta ut nya glasögonbågar till pappamannen. Sen mådde jag ok, förutom att jag frös så jag skakade. Åt lite lunch och gick och la mig och sov nästan två timmar. Blev väckt för det hade blivit dags att göra sig i ordning för att åka till farfar och G på årliga julfirandet där med pappamannens två syskon med familjer. Men det bara gick inte! Illamående igen och fryser som en tok. Känns inte alls bra i kroppen. Och sen då sitta med den här känslan och äta julmat, fika och ha trevlig.... Nej, pappamannen och lilla prinsessan fick åka själva! Trist, men jag hade inte pallat. Jag har liksom inte tid att bli sjuk nu så jag hoppas det är något snabbt övergående. Nu är jag ensam med lilla prinsessan i tre dagar (ja, pappamannen jobbar hela dagen på nyårsafton!) och då ska det städas här hemma, handlas inför semestern och inför nyårsafton sen vill jag gärna hinna med något annat på den här jul/nyårsledigheten än att först ta hand om sjukt barn och vara sjuk själv... Nej, jag måste vara bra i morgon igen!

Nu, njuta av tystheten och vira in mig i varma filten och sova någon timme till!

*kramar*

Inga kommentarer: