onsdag 17 december 2008

partyparty

Idag har lilla prinsessan haft sin sista dag på Jorden på väldigt länge. Inte alls så hemskt som det kanske låter, men hon ska inte vara på dagis igen förrän sista veckan i januari! Långledigt! Idag hade de haft julfest, dansat kring granen ute på gården och så hade tomten kommit dit! De hade fått en cykel till dagiset i julklapp av tomten. Historien förtäljer inte om det var en riktig cykel och om det bara var en cykel... Men Ongen var glad i alla fall!
Själv har jag varit och handlat inför jobbets julfest på fredagkväll. Vet ni hur svårt det är att planera hur mycket snacks som går åt till 14 personer? Vi har turen att ha en kille som jobbat som bartender så han har fått sköta inhandlandet av det drickbara och de tillbehören! Jag gissar att groggarna kommer bli starkare och starkare vartefter kvällen går och bartendern får mer och mer innanför västen :-). Som vanligt är vi bortskämda med att man kan lämna plånboken hemma när jobbet ska festa!
Sista arbetsdagen för i mig imorgon, sen tar jag jullov. Ni anar inte hur mycket jag längtar efter att få vara ledig! Och snart är det dags att flyga till västindien. Ni anar inte hur mycket jag längtar efter att få sol, salta bad och piña colada!
Men, men... först ska jag jobba en dag och den arbetsdagen avslutas med en härlig ansiktsbehandling!

*kram*

2 kommentarer:

Petra sa...

Vad många underbara saker på en gång! :)
Härligt med ledighet, jag går en dag längre och kan inte bärga mig tills det är min tur att gå HEM :)
Och sen är jag inet alls avundsjuk på er resa. Inte det minsta. Och jag är inte ironisk heller *lol* Ni kommer få det helt underbart!

EmiliaJ75 sa...

Härligt med långledigt! Nicke jobbar sin sista dag i morgon, sen är han ledig till den 7 januari.
När åker ni på semester?
KRAM