fredag 19 december 2008

Min glamourösa fredag!

Fick sovmorgon ända till 9:30 i morse! Tack för den lilla prinsessan! Hon vaknade vid 8 men blev nöjd när jag stapplat ner för trappan och startat Bolibompamorgon åt henne. Sen åt vi lite frukost, hon en flaska välling och jag tog två smörgåsar. Efter det så började jag planera och packa lite för vad jag skulle ha med mig till Landskrona, där mitt jobb ska ha julfest och hotellövernattning i kväll. Jag provar outfiten en sista gång och konstaterar att det blir bra! Tar fram smyckena jag ska ha och skorna och lilla aftonväskan. Är det smoking så är det smoking! Lilla prinsessan är med och tycker jag blir fin! "du ser ut som en prinsessa, mamma!" Och det får man väl ta som ett gott betyg?!
Sen blir det fotvård och lackning av alla tjejnaglar i hela huset! För såklart vill lilla prinsessan också ha "lagnack"!
Kycklingen som jag ska laga till sen lunch/tidig middag ligger på tining i köket och jag sätter mig i soffan med lilla prinsessan. Jag surfar lite och läser på aftonbladet att vinterkräksjukan slår alla rekord i år. Härligt! Lilla prinsessan äter en clementin och tittar på TV. Sen händer det! Krääääääääk!!! Det fullkomligt sprutar ur lilla prinsessan! Soffan, mattan och tv-rumsgolvet fylls med en härlig blandning av gårdagens lunchpommes, välling och clementin! Faaaan, jag är själv hemma! In med Ongen i badrummet och placerar henne framför toan, ringer hem pappamannen för hur 17 ska jag reda ut den här röran själv? Ut med soffdynan och spola av den det värsta kräket. Jaha, nästa sak att tvätta är Ongen.Och sen golvet... Fy fan att ligga med näsan i spyor och torka... Jag är så otroligt stolt över mig själv att jag fixade det utan att spy själv! Har man kräkfobi så har man. Pappamannen undrade också lite småchockad hur jag kunde klara av det och jag vet faktiskt inte. Jag var ju tvungen! Man kan ju inte ha kräk på golvet heller!
Så min glamourösa fredag med smokingmiddag byttes i ett nafs mot mjukisbyxor och spyhink...
Nu verkar hon förvisso må alldeles utmärkt. Hon säger själv att clementinen fastnade i halsen, men så mycket kräk för det? Men det blir inget julbord för mig. Jag vägrar ha på mitt samvete att jag ska ha smittat ner alla som äter där eller mina arbetskollegor.
Jag hade ändå en dålig hårdag idag...

*kram*

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch för kräk! Håller fullkomligt med dig. Starkt att fixa städet. Stackars prinsessan! Tur hon har det bättre nu. :=)
Synd att julfesten gick i stöpet! :=(
Du e bra snäll som tänker på dina arbetskamrater.
Kramar i massor!

Stefan och Rebecka