tisdag 30 december 2008

Blivande sprängare?

Idag när pappamannen kom hem från jobbet så åkte vi iväg för att handla det sista inför middagen i morgon och så stannade vi på vägen hem för att handla lite raketer. Jag tycker det egentligen det är jätteonödigt. Där kan man verkligen tala om att bränna sina pengar! Men samtidigt hör det ju liksom nyårsafton till att skjuta några raketer. Så i år blev det två jätteraketer och en stor låda man ställer på marken som det ska komma massa fina grejjer i från. Sen kom jag på att vi får nog ha något litet också att smälla iväg för lilla prinsessan innan hon ska gå och sova. Jag gissar att hon inte kommer orka ända till tolvslaget (även om hon i morgon faktiskt får lov att vara vaken så länge!). Sagt och gjort, vi tog en förpackning med fyra ganska stora raketer i. En röd, en grön, en gul och en blå. "Den är till mig!" sa lilla prinsessan bestämt och tog raketförpackningan under armen och traskade i väg. Raketer i ungefär hennes egen längd. Stolt och totalt jättenöjd. Speciellt med den röda raketen! Sen blev det ju lite jobbigt när vi kom hem och vi var tvugna att förklara för henne att vi ska inte skjuta upp dem förrän i morgon kväll! Hoppas hon blir nöjd, med sin röda raket!

Sista dagen på 2008 i morgon... Min och pappamannens bröllopsdag. 4 år som gifta... 2008... Ett år som bara svischat förbi. Roliga minnen och händelser och tråkiga minnen och händelser. Jag tror jag ska göra en likadan sammanfattning av det här året som jag gjorde om 2007! Ja, det ska jag! Den kommer snart :-)

*kramar*

Inga kommentarer: