tisdag 16 december 2008

Omskakande morgon

06:15 ringer klockan. Ligger kvar en pyttestund och bara försöker öppna ögonen. Helt plötsligt börjar hela huset skaka. Sängen skakar. Öppnar ögonen och förösker komma på varför huset skakar. Är det en lastbil som kört in i huset? Nej, jag har ju inte hört någon smäll... Märkligt. Jordskalv? Nej, det är inte möjligt. Vi har ju inga jordskalv i Sverige heller! Löjligt. Men huset skakade faktiskt! Ringer pappamannen och berättar att huset håller nog på att rasa ihop! Han tycker jag har inbillat mig, att jag hade en "konstig känsla". Hmmm, ja jo, jag har nog bara inbillat mig att huset och sängen skakde och fönsterrutorna skallrade. Eller hur?! *ironi*
Fast sen visade det sig att det ju faktiskt var ett jordskalv! Snälla, snälla, snälla jordklotet! Kan vi inte få sådana här småskalv varje morgon för jag har nog aldrig kommit ur sängen så här fort på morgonen tidigare!

*kramar*

5 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Jag verkar vara den enda som sov gott! Men vi trötta tvåbarnsmammor sover om barnen väl sover...

Linda sa...

Och jag märkte inget! Jäklans skit att man skall missa något när det väl nu händer något skoj! ;-)

famgranath sa...

Vi märkte ingenting!! Katten välte ner sin matskål så rädd han blev, det vaknade vi av... :-)

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Jag sov gott medan grannen vaknade :) och då bor vi ändå en bit bort...

Anonym sa...

Det kändes i Smauland också vill jag lova! Maken satt i en fotölj när skalvet kom - och hela fotöljen hoppade med nästan 95 kg make i!

Ha en riktigt mysig julfest imorgon!

KRAM