lördag 20 december 2008

"Nu har vi kräk, här i vårt hus..."

Jaha, det var en kräkfri eftermiddag kväll, lilla prinsessan åt några pastaroner till middag och gick och la sig vid 19-tiden. En lugn natt för hela familjen. Vid 7 vaknar liten prinsessa och kommer in till oss. Jag försöker skicka in henne att sova igen men "mamma, jag har ont i magen!" fick oss upp ur sängen i rasande fart. "Gå in till hinken!" ropar jag och pappamannen ropar "In till toaletten!" vilket resulterar i en liten förvirrad kräknödig prinsessa som till slut kräks någonstans mellan hinken och toaletten... Jaha, bara till att spola upp mer vatten och klorin och skura golvet. Sen har det varit lugnt på kräkfronten. Har petat i hene vätskeersättning med jämna mellanrum och det har fått stanna kvar. Än så länge mår pappamannen prima. Mitt sitter nog mest i huvudet som inbillningsillamående, men vi får se vad det blir av det. Dricker mina "groggar" med Silica mag-tarm kiselgelé. Smakar som att dricka dammigt vatten, men det är super för orolig mage!
Nu vill jag inte ha mer kräk i den här familjen! Vi ska ju fira jul!!

*kramar*

Inga kommentarer: