onsdag 24 december 2008

God Jul

Ja, det blev julafton i år också. Kl. 06:36 gick reväljen i familjen Kaos hus. Lilla prinsessan behövde gå på toa ocj på väg tillbaka till sängen så fick hon syn på att Tomten minsann hade lagt en julklapp i hennes julstrumpa!!! Jaha, pappamannen fick snällt koppla in TV:n på ovanvåningen så hon kunde krypa ihop i soffan och titta på sin nya film! i 40 minuter fick vi försöka sova, jag och pappamannen, sen ville hon inte titta själv. *gääääsp* och godmorgon du nya dag!
Efter frukost, julbad och påklädning av finaste julkläderna så dröjde det inte länge förrän hela stora familjen kom hit. Med massor av julmat och massor av julklappar. Men vår lilla prinsessan är inte ett dugg nyfiken på julklapparna. Hon har inte brytt sig en sekund om de som legat under granen. Ja, jag vet... vi har en konstig unge!
För en gångs skull åt jag mig inte illamående. Jag var redan lite illamående och med en grym halsbränna så det blev lite potatismos, bröd, ägg och några köttbullar. Känns hemskt... vi som hade massor av god sill, korvar, rödbetssallad osv. Men, jag får väl ta igen det nästa år. Knappt någon godisbit har jag ätit, inget kaffe, ingen glögg... Det enda positiva är ju då som sagt att jag inte ätit mig illamående i år! Nu har jag fortfarande kvar halsbrännan och den vägrar ge sig, trots två Link.
Jultomten kom hit och lilla prinsessan slängde snabbt fram sina nappar och var helt överens med sig själv att han skulle ha dem. So far so good... Julklappar delades ut, Tomten tackade för sig och vi fortsatte dela ut klapparna under granen. Lilla prinsessan tröttnade efter typ 2-3 julklappar. Sen fick jag öppna dem! En positiv sak med att vara mamma ;-)
Sen hände det! Lilla prinsessan blev paniktrött. Slet på sig nyöppnade pyjamasen, nyöppnade fleecefilten tog sin snuttekanin och illvrål: "Jag vill ha mina nappar!!!!!" Tur att vi hade lämnat kvar två nappar! Så så gick det med det... Inget nappavslut den här julen.
Nu är det lugn och ro i familjen Kaos hus igen. Pappamannen mixtrar med min wake-up-light-lampa jag fick av honom, lilla prinsessan sover. TV:n babblar i sitt hörn och de tända ljusen skänker oss värme och stämning.
Ikväll går mina tankar till nära och kära, alla som förlorat någon när och kär, de som inte har det lika bra som många av oss andra och en enorm saknad efter min lilla pappa...

*kramar* och god fortsättning på julen

2 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul på Er och tack för allt stöd!
Kramar

EmiliaJ75 sa...

Kanske ni inte skulle lämnat napparna till tomten på julafton då man inte vill ha gråt och tårar? Markus lämnade sina till tomten på julskyltningen förra året och då kunde vi ta "vanliga" dagar till gråt om det hade blivit något - men det blev det inte! Ni får väl försöka med nappträdet på något tivoli i sommar, ankbebisarna i ån, kassörskan på ICA eller tomten nästa år...
KRAM