lördag 6 december 2008

Omkullkastade planer

Jaha, idag skulle jag och lilla prinsessan åkt med fina vännen L och goa lilla I till Helsingör på julmarknaden... Istället sitter jag här hemma i soffan och tittar på ännu en Barbiefilm... Lilla prinsessan var extremt kelig och gosig igår på förmiddagen = allt är inte ok med henne. Sen kom nysningarna och en rinnande näsa och lila ringar runt ögonen. Bara till att messa L och förklara läget men vi åker i alla fall, lite snor är ju inte hela världen och vi skulle ju vara utomhus. Innan jag går och lägger mig så smyger jag in till lilla prinsessan och redan när jag närmar mig hennes säng så känner jag hur hela ungen fullkomligt glöder. Fram med napptermometern som börjar spela "Blinka lilla stjärna" och stannar på 38.9... Messa till L igen och berätta läget och att vi får höras på igen på morgonen. Sen hinner jag knappt lägga huvudet på kudden innan prinsessan kommer in till mig och är ledsen. I flera omgångar och i flera timmar får jag sedan sitta, halvsovande, vid hennes säng. Hon är kokhet och har svårt att sova, men till sist kommer John Blund och jag får också somna!
Så det var med grymt dåligt samvete jag fick ringa L i morse och berätta läget. Mest dåligt samvete har jag mot I som hade sett fram emot det här så länge! *kramar* till dig I!
Vi får se hur det är med febern under dagen idag, vi är ju bjudna på adventsfika hos lillis i morgon. Men vi får nog ställa in det också. Trist, men så är det ibland.

*kramar*

1 kommentar:

Nettan sa...

Även här är det genomförkylt så vi drar lott om hur vi ska fördela vabbandet denna runda! Hoppas att lilla Nobelsessan kryar på sig snabbt nu innan tre årsdagen