söndag 21 december 2008

Men vad faaaan är det här?

Lilla prinsessan kräks i fredag eftermiddag vid 13-tiden. Inget mer kräk på hela dagen och natten. Hon äter lite pasta vid middagen. Okej, söndag eftermiddag så kan vi känna oss "säkra". Trodde vi ja! Lördag morgon vid 7, lilla prinsessan kräks igen. Inget mer kräk på hela dagen. Hon får vätskeersättning 3-4 teskedar var 15-20 minut hela dagen, fram mot kvällen litelitelite blåbärsproviva och hon har fått äta litelite orostat vitt bröd. Dessutom har hon helt normal avföring.Okej... måndag kan vi känna oss "säkra". Söndag morgon, lilla prinsessan kräks igen!?!?! Okej, tisdag (lillejulafton) kan vi känna oss säkra.
Men nu ringer jag sjukvårdsupplysningen. Sköterskan jag pratar med säger att det är inte vinterkräksjuka. Och hon tycker heller inte att det verkar som en vanlig magsjuka. Och i ärlighetens namn; det tycker inte jag heller! Ongen har ju inte feber heller. Inte ont någonstans och hon beter sig precis som vanligt. Samma yrväder som alltid, så att försöka hålla henne på vila är inte det lättaste.
Tja, rådet jag fick var att fortsätta med vätskeersättning som jag gjort och sedan börja med skonkost. Men det gjorde jag ju igår och det funkade ju inte så himla bra.
Julafton är hotad!!! Låt detta vara sista kräkningen! Nu pallar jag inte mer. Jag vill inte ha all julledighet till att torka kräk!

*kramar*

2 kommentarer:

famgranath sa...

Hoppas hoppas hoppas det inte blir mer! Ingen vill ju ha kräks på julafton!!!

Nettan sa...

Hu, kräk är inte min favorit, inte feber heller för den delen. Hoppas nu att er lilla tjej kryar på sig innan jul!

Kram