måndag 22 december 2008

"Varför får jag inte äta nu då?"

Uppochnervända världen för lilla prinsessa. Verkligen. Det kom inget kräk idag! Jippiiiieee!! Så idag har hon i princip fått dricka obehindrat av sin vätskeersättning och hon har även fått äta en del vitt bröd. Till lunch slog vi till på några matskedar ris! Lyxlunch! Och till middag idag serverades....*tadaaaa* RIS!! Lilla prinsessan åt sin portion och ville sen ha mer. Men nix! Äta lite och oftare var ordinationen idag. Hon tittade storögt på mig och trodde nog att jag skämtade. "Varför får jag inte äta nu då?!" Undrade hon storögt och förvånat. Tja, lilla gumman... hur många gånger har jag inte förklarat det idag? I morgon, vännen min, om det inte kommer mer kräk, då ska vi slå på stort! Då ska du få kokt torsk till det kokta riset!
Själv har jag precis kommit hem från en shoppingrunda som tog helt musten ur mig. Jag verkligen avskyr att gå i stora folksamlingar! Speciellt i vinterkräksjuketider! Så jag får nästan lite ångest när jag är tvungen att armbåga mig fram i den hord av människor (läs tonårstjejjer) som var samlade i Familias huvudentré. Varför det var ett inferno av översminkade, överparfymerade, fnissiga tonårstjejjer där? Jo, det visade sig att Idol-Alice och Idol-Kevin var där och uppträdde... Kunde jag valt en sämre dag att shoppa på?
Nåväl, jag fick tag på allt jag skulle, mission complete! Fast jag glömde ost och creme fraiche... Alltid är det något!

Nu ska jag vila min mage som gör väldigt ont. Nej, nej.. Inget illamående! Säkert bara stressmage efter de gågna fyra dygnens kräkvaka, ingen direkt aptit och jag har ätit ungefär lika mycket som vår treåring har fått göra, d.v.s. typ ingenting.

*kramar*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch era stackare, kräksjuka mitt i allt... Hoppas den släpper sitt grepp om er nu så att ni kan äta lite god julmat imorgon!

Ha en fin jul och en bra start på det nya året!

Stor kram!

EmiliaJ75 sa...

Önskar er en riktigt god jul! Nu hoppas jag kräket håller sig låååångt borta!