torsdag 4 december 2008

Simsnigel

Den här torsdaegn började allt annat bra. Tog lite för lång sovmorgon så det blev stressigt innan vi kom iväg. Snorhalt ute och igenisad bil. När vi kör genom skogen så kvittrar lilla prinsessan glatt i baksätet: "titta vilddjuren, mamma! Nu kommer vilddjuren och tar oss, mamma!" "Jaja" muttrar jag lite stressat morgonsmåsur, inte alls intresserad av att titta på vilddjur utan vill hellre ha full koncentration på blankisig väg. "Akta dig för vilddjuren, mamma!" Och ja minsann, där fick jag panikbromsa för helt plötsligt stod det två rådjur mitt på vägen! Akta sig för vilddjuren, var det ja! Men det gick bra, de skuttade över vägen och jag fick inte sladd!

Kvällsmaten idag bjöd på lite försmak av julen; prinskorv, köttbullar, vörtbröd, ägg, rödbetssallad och sill. Lilla prinsessan tittade storögt på mig när jag frågade om hon ville ha sill.
"Vill du smaka lite sill?"
"Bacill, mamma?! Är det bacill?"
"Nej, det heter S-I-L-L, det är fisk"
"Bacill... Ja vill ha bacill"

Efter en stund ser jag att lilla prinsessan har stuckit gaffeln i sillbiten och kör runt med den på tallriken.
"Hörru, inte leka med maten! Ät din sill!"
" Det är ingen bacill, det är snigel!"
"Eh, nej... det är sill. Fisk. Ät nu."
"Det är simsnigel, mamma! simsimsimsim..."

Se där ni! Har ni ätit simsnigel för?

*kram*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, jag skrattar gott åt Y-Ls vilddjur och simsniglar! ;-D

Du har förresten blivit utmanad på min blogg också (fast en annan typ av utmaning än den Loppan gav dig, den är old news nu! ;-))

Kram och trevlig helg!

EmiliaJ75 sa...

Asgarv! Skrattade så gott när jag läste vad du skrivit.

Trevlig helg!