tisdag 2 december 2008

Lusingar...

Jag älskar dagismiljön! Verkligen. Jag gör verkligen det. *ironi* Speciellt på vintern. För visst är det härligt med alla förkylningar, magsjukor, blöta stövlar och allt annat som frodas då. Nu har vi förvisso klarat oss ifrån både förkylningar och magsjukor hela hösten (peppar, peppar). Blöta stövlar har vi dock gott om... Och förhoppningsvis klarar vi oss i från "allt annat som frodas" också. Just nu är det som det tydligen kan frodas av löss! *hua* Lusingar... Storspan i liten prinsessas kalufs görs dagligen. Jag tycker det är helt galet att de här små krypen fortfarande existerar. Och nu verkar det ju dessvärre som att de flesta lusarna i samhället har blivit resistenta mot de lusmedel som finns. Så upptäcker vi några småkryp så blir det väl luskamning för hela slanten.
Nu ska jag steka pannkakor och fixa matsäck till lilla prinsessan. I morgon ska de på utflykt till julmarknaden i Helsingör. Hoppas det slutar ösregna till dess. Annars får vi nog fler blöta stövlar att ta hand om i morgon.

*kramar*

2 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Usch...jag har också en skräck för löss...Hoppas ni slipper dem!

Tessan sa...

Du är utmanad i min blogg :-)
Kram!