måndag 16 februari 2009

Bolibompa?!

Varför heter det Bolibompa nu för tiden? När jag var liten sa man barnprogram... Vad är det för fel på det? Bolibompa låter snarare som något som mammorna och pappaorna skulle kunna ägna sig åt medans barnen tittar på barnprogram... Hädanefter ska jag aldrig mer säga Bolibompa!

Och på tal om barnprogram... Är det någon som kommer ihåg den här "presentationen" av barnprogrammen där en flicka går på lina? Så kommer det ett flygplan. Och så var det tecknat.
Nu måste jag googla efter det här och se om jag hittar den! Klassiker från barndomen!

*kramar*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vet vilken du menar men minns inte vad den heter.
Kolla på http://www.jkkonsult.se/nostalgi/ där finns det mesta från "vår" barndom. :-)

Jessica sa...

Ja!!! Visst vet jag vilken du menar! "Nu börjar det" sades det =o)

Jessica sa...

Visst kommer jag ihåg den, man hörde melodin och då visste man att då var det barnprogram :o)