tisdag 3 februari 2009

Bolibompadag i TV-soffan

Så knep förkylningen sitt första offer i vår familj... Lilla prinsessan har haft lite krupphosta i natt och vaknade hes, snorig och med trötta, glansiga ögon och rödrosiga kinder. Ingen feber... än.
Men med tanke på att de ska vara ute i skogen hela dagen idag (kl.9-14) och det blåser isande vindar, är minusgrader och gråmulet så får hon vara hemma idag. Annars hade vi garanterat fått vara hemma i morgon istället. Det är väl lite det som är kruxet med utedagis; ungarna måste vara helt friska för att orka med. Det funkar inte om de är "halvtaskiga" men utan feber. Man får som förälder mer se till om ens barn verkligen kommer att orka en heldag ute.
Så nu sitter vi i soffan och myser lite till Bolibompa. Hon snorar och hostar lite emellanåt. Jag gäspar... Men nu fick jag en extra "ledig" dag! Nu hinner jag nog få undan tvätten, den sköter sig ju mestadels själv! Lite jobbande blir det nog också...
Nu ska jag gå och fixa oss lite frukost! Kanske ska slå till på varm choklad till frukostmackan!?

*kramar*

2 kommentarer:

Nettan sa...

Även här är det snorigt, febern är borta och jag säger/skriver precis som du för att orka utedagis är det viktigt att de är friska! Lilla L är hemma med mig i dag också men imorgon är det tillbaka till dagis för hennes del och jobb för min del!
Hoppas att Y-L kryar på sig snabbt nu!

Kram

EmiliaJ75 sa...

Hoppas Y-L blir frisk snabbt igen! Här är det Markus som hostar och snorar.

Kram!