måndag 9 februari 2009

Fortfarande feber men ingen napp!

Femte dygnet med feber! Tempen har legat kring 38,0 hela dagen idag. Och idag har pappamannen varit hemma. Jag var tvungen att jobba! Har ju knappt varit på jobbet sen innan jul! 7 dagar har jag jobbat sedan den 18 december! Undrar om jag får någon lön överhuvudtaget den här månaden? Jag kanske blir återbetalningsskyldig istället?! Tänk att få betala för att få jobba!
Andra dagen idag utan napp! Tack för den stopp-och-väx! I går kletade vi på lite på hennes napp. Hon stoppade den i munnen.... och ut for den igen! Illa kvickt med massa spottande och fräsande och nappen kastade hon sedan i soptunnan! Ajöss med den! Inget gnäll alls, hon frågade efter den och vi sa att hon själv kastat den för den smakade illa. Sen var det ok med det. Idag hittade hon en annan napp. Också den preparerad! Och sen har det inte yppats ett knyst om napp! Fy vad taskiga vi är, men vi var tvugna att ta till lite fula knep, annars hade nappen snart växt fast i hennes mun! Och vi hade ju förberett henne några dagar på att napparna nu var så gamla och att de då börjar smaka illa!
Taskiga vi, duktiga hon!

Nu hoppas vi på en helt feberfri dag i morgon så kan vi kanske börja återgå till normala vardagsrutiner.

*kramar*

3 kommentarer:

famgranath sa...

Ibland måste man få ta till lite fula knep! Är ju för hennes eget bästa!

Linda sa...

Så det funkade på henne med? Ja, då är saken klar, det måste testas här med. Men usch, jag kommer känna mig hemsk! Men, såklart för hennes bästa, tänderna speciellt. Ja, jag skall bara samla mod...

EmiliaJ75 sa...

Alla knep är tillåtna i krig, kärlek och nappavslutning! Markus gav sina till tomten på julskyltningen det året, så vi behövde inte göra så mycket...