onsdag 18 februari 2009

Storebror/lillasyster

Jag kom på en sak. Om (när) ett eller två av de små embryon vi får tillbaka i min mage i dag, väljer att fastna och stanna kvar i min mage, blir det då en storebror eller lillasyster? Jag menar, lilla prinsessan är ett resultat av ett färskförsök 10 mars 2005 där hon och ett dussintal ägg till plockades. Prinsessan blev till efter en lyckad blandning med pappamannens "måsavatten" (som han själv säger och i ärlighetens namn så håller det ungefär den kvaliteten). Men de embryona som vi har i frysen är från försöket före lilla prinsessan blev till. De plockades ut och blandades till den 30 november 2004! Så teoretiskt sett så kommer lilla prinsessans småsykon egentligen vara hennes storasyskon! Knepigt, men så blir det ju!
Tänk själva:
"Det här är lilla prinsessan, hon är 4 år"
"Jaha, och det här är lillebror/lillasyster... Hur många år är han/hon då?"
"Fem!"
"?????"
Dagens teknik är nog inte riktigt meningen att man ska förstå om man inte är insatt i hur det fungerar!

Nu ska jag skutta in i duschen medan lilla prinsessan fortfarande är nöjd med att titta på barnprogrammen!
*kram*

2 kommentarer:

famgranath sa...

Vilken skojig tanke!!! Hoppas så att det går vägen för er!!! Ang din kommentar så har jag försökt med den men lillebror vill nog inte lyssna... Fast Max kom ju som imorgon så än finns det hopp!

Tessan sa...

Jadu... det där har jag också funderat över. Men det är inte lönt att snöa in mer i sådana tankar för man blir bara knasig ;-)