måndag 2 februari 2009

Vi fortsätter att kämpa emot!

Förkylningen gör sina tappra försök att bryta sig ut hos lilla prinsessan och mig. I natt var det lite snudd på krupphosta hos liten prinsessa men i morse vaknade hon, snorig, men utan hosta och feber. Så det blev dagis idag. Hos mig försöker förkylningen bryta sig fram näsvägen, d.v.s. jag är totaltäppt i näsan med jämna mellanrum.
Än så länge lyckas vi motarbeta, men frågan är hur länge? Förkylningen har slagit sitt grepp om dagiset. Halva ordinarie personalstyrka ligger hemma och snorar och hostar. Vikarierna avlöser varandra och barnskaran är kraftigt reducerad. Feber, snor och hosta är det som härjar på Jorden. Känns som vi snart är chanslösa att stå emot längre!
Annars då? Jo tack, bara fint! Jag fick lite egentid på Maxi i kväll! *wohoooo*
I morgon ska jag ha ett "framtidssamtal" på jobbet, kanske blir det lite mer procent för mig att jobba! Kluvna känslor inför det, men utan a-kassan som täckt upp till heltid så blir det ju ganska mycket mindre inkomst och mer % ger ju mer inkomst. I en första etapp kan jag tänka mig att gå upp till 65%. Och fortfarande vara ledig på fredagar! Vi får väl se vad som händer...

*kramar*

Inga kommentarer: