torsdag 26 februari 2009

Magkniiiiiiiiip

Fy 17 vad jag har mått dåligt! Mår fortfarande inte helt 100, men kan iaf sitta upp utan att vara spyfärdig.
Började känna mig lite småkymig redan någon timme efter lunchen igår. Bubblig, rapig och lite allmänt lätt illamående. Kom iaf hem och vilade lite. Illamående i ruvningstider är annars något positivt men inte när man mår så illa att man börjar känna sig sjuk... Fick i mig lite middag och sen blev det soffläge resten av kvällen. Trött som jag är nuförtiden så kröp jag i säng redan strax efter kl. 21.
Fy 17 vilken magknip jag hade! Riktigt ont och magen svullen och enormt bubblig och väldigt illamående... Somnade iaf till sist men sen har jag vaknat efter ca 2 timmars sömn hela natten och då har magen gjort så himla ont, bubblat och kört och varit stenhård. Vid ett tillfälle var jag på vippen att väcka pappamannen så han fick gå och kräkas med mig (ja, jag är löjlig! Har inte kräkts sen jag var barn så jag vågar inte göra det ensam...). Men så tryckte jag lite på magen och det bubblade till och kräkkänslan försvann. För stunden...
Har fortfarande inte fått i mig något att äta. Är hungrig men samtidigt alldeles för illamående för att kunna få i mig någon mat.
Behöver jag säga att jag är hemma idag?
Undrar vad det är jag drabbats av? "Bara" magknip, bubbel och magsmärta. Inget kräk eller räserbajs. Låter ändå inte riktigt som matförgiftning eller magsjuka. Jaja, huvudsaken är ju att jag iaf känner mig liiiiite bättre. Och det lär dröja länge innan jag äter mat från Mama Theresa igen!

*kram*



Uppdatering!

Med största sannolikhet är det ingen matförgiftning! Utan det var nog en kraftig reaktion på laktos! Jag är ju laktosintolerant (har det visat sig på senare tid...) och kycklingpastan igår var ju inte direkt gräddfri. Kan inte tänka mig att de använder laktosfria mjölkprodukter... Mina symptom jag hade under eftermiddagen, kvällen och natten tyder väldigt mycket på en kraftig rekation av laktos.
Har ändå inte haft någon speciell aptit idag. Har bara fått i mig lite vitt bröd. Men det är ju iaf något. Magen känns inte riktigt som den är helt i balans igen. Måste lära mig att inte äta lktosprodukter!!!

*kram*

2 kommentarer:

Nettan sa...

Så där har K det också när han får i sig för mycket laktos. Det finns kapslar på apoteket; Lactrase heter de, och innehåller enzymet som behövs för att bryta ner laktos.
De fungerar inte för alla men det kan vara värt ett försök, K tar dem när vi ska bort och vi inte vet vad det bjuds på och för honom hjälper kapslarna.
Kramar från oss alla

EmiliaJ75 sa...

Usch så jobbigt! Hoppas att helgen blir bra utan magont.

KRAM