torsdag 19 februari 2009

Dag 1

Nä, känner mig inte alls gravid ;-) Förvisso är jag supertrött, men det har ju med progesteronet att göra. De små embryona har förhoppningsvis delat lite mer på sig och börjat leta upp en riktigt bra plats att landa på! Annars inget nytt.
Lilla prinsessan har börjat intressera sug för bokstäver och ska skriva våra namn hela tiden. Det ser mest ut som arabiska. Men det är ju skoj att hon börjat intressera sig för det. Själv både skrev och läste jag strax innan 4 årsåldern. Mammas gener på den punkten kanske?
Sen ritas det gubbar hela tiden. Två streck till ben, ett huvud med mun och ögon. Huvudet behöver inte alltid sitta fast på benen (klassiska huvudfotingar, ni vet). Det kan lika gärna hamna några centimeter vid sidan om benen... Men det viktigaste av allt är *tadaaaa* Snoppen! Alla gubbar begåvas med ett mindre streck mitt emellan benstrecken. "där är snoppen, mamma!" Hmmmm, det där kommer inte från min sida!
Det som gör mig lite förvånad är att hon för någon vecka sedan ritade riktiga streckgubbar (givetvis med snopp) men har nu gått över till huvudfotingar... Är min dotter en bakåtsträvare?

Nu ska jag ta och masa mig upp ur soffan, fixa lite att äta till mig och sen blir det nog en dusch... Vi ska nog klä på oss och gå ut i snön sen sen en stund.
Förresten... stramande mage har jag. Men det beror givetvis också på alla onormalt höga doser av progesteron. Men om någon vecka hoppas jatt molandet och stramendet beror på något helt annat!

*kram*

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan hoppsan minsann! Här har det hänt saker sedan jag sist kikade in. Kul att ni är "på't" igen! Önskar er all lycka med syskonförsöket och det ska bli jättespännande att följa er resa här.

Stor kram!

EmiliaJ75 sa...

När jag "ruvade på Max" så bestämde jag mig innan att inte vända och vrida på symtomen. För de kan bero helt på proggisarna eller pga en graviditet - man vet ju inte vilket som är "det rätta". Mina tummar kommer att bli blå för er skull!

tösan sa...

Emilia: Ja, det är inte lönt att fundera över vad det är som känns si eller så. Jag vet ju mycket väl att det är proggisarna nu, eftersom det är allt för tidigt att förutspå en graviditet. Ägget/äggen har liksom inte fäst än! Men jag har aldrig på våra 4 försök haft såhär tydliga "biverkningar" av progesteronet...
*kram*

Anonym sa...

Hahahhah, jag vill oxå rita snoppgubbar! Kommer snart å hälsar på (hoppas jag) då ska vi rita riktica Rocco's :)

Jessica sa...

Håller tummar och tår att de små stannar kvar i magen.
Lycka till!

Kram