söndag 1 februari 2009

Hon är iaf inte ha-galen...

Morgonen började innan det var ljust idag. Ridningen för lilla prinsessan har börjat igen och vi ska vara i stallet till strax innan 8.30, så klockan ringde vid 7 i morse *gäääsp*
Lyckliga tjejjen fick sin favoritponny, Freja! En pigg liten shettis som är supergosig. I dag bjöd lektionen på att rida över cavalettibommar på marken och då ska ryttaren stå i lätt sits. Lite balansträning med andra ord och det fixade hon galant!
Hem efter stallet och stoppa Ongen i badet. Jag rastade snabeldraken, startade en maskin tvätt och duschade och pappamannen fixade varm choklad till oss alla! Sen blev det ett nödvändigt besök till Väla och Synoptik. Bl.a så har de, efter två tillsägelser från mig, missat att stoppa mitt linsabonnemang (ögondoktorn har förbjudit mig att ha linser så länge jag känner skavet bakom ögonlocket... *suck*) så det dras fortfarande pengar fast jag inte får några linser. Sen skulle jag lämna in mina solglasögon då jag ska få nya bågar till dem, för de som jag beställde och fick innan vår resa var inte helt ok.
Sen hade vi lovat att vi skulle gå till leksaksaffären. Lilla prinsessan fick ett presentkort i julklapp och då hon varit superduktig i fredags på mitt möte med af så tänkte vi att det var dags att utnyttja hennes presentkort. Barbiedocka var det som skulle inhandlas. Dock var det ett uruselt utbud av just Barbie, så det blev en Bratz i stället. Ok, presentkortet var på 300 kr och dockan kostade 130!
"Ska du välja en docka till?"
"Jag vill ha den här, mamma!"
"Ok, men du får lov att välja en docka till... eller något annat om du hellre vill det!"
(argt) "Men det jäckej med en docka, mamma!!!"
Jaha... okej... men visst... Ja, man måste ju inte handla upp alla pengar på en gång. Klok unge!
Sen bar det av till Siba och så fick jag en ny laptop.... igen! Så nu sitter jag med Lucy II i knät! En pytteliten Acer Aspire One. Den fanns i rosa, men jag kände att min rosa period inte kanske är så varaktig så det blev en pärlemorsvit istället! Alla tyckte att min LG var liten (10" skärm) men den här är ännu mindre! 8.9" skärm och väger under 1 kg! Det var denna jag tittade på först, men då var det så lång väntetid innan den kom in i butik igen.
Så nu är pappamannen lycklig för han fick ta över min LG! Dessutom slog jag till på en laptopväska, så nu kan jag verkligen ha mig Lucy II överallt. Hon får plats i handväskan! :-)
Bortskämd? Jag??? Ja, det är jag nog. Det jäckej ju med en...

Acer Aspire one 8,9" skärm! Superfin liten grej!


*kramar*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då skaffade sig frun självklart en trådlös uppkoppling oxå, eller?
Så vi bloggtörstande stackare inte behöver gå nästan tjugo dagar utan din blogg fler gånger!!!
Nu kan du ha med Lucy II överallt!!!
:-)

EmiliaJ75 sa...

Liiiite bortskämd är du nog...*skratt*.....