onsdag 18 februari 2009

Tro, hopp och massvis med kärlek

Jaha, nu har jag två prima små prickar i magen. Vi hade 8 stycken tredagarsodlade embryon i frysen och vi hade beställt två prima embryon till mig idag. Det fick vi! Inga celler tappade och de såg precis lika fina ut nu efter upptiningen som när de frystes in. Dessvärre behövdes alla 8 tinas upp för att de här två skulle hittas. Så det är liksom nu eller aldrig. Lyckas det inte nu... ja, då förblir vi enbarnsföräldrar. Inte fy skam det heller. Absolut inte! För några fler ivf-försök känns i dagsläget inte hyperaktuellt. Fast man ska väl aldrig säga aldrig ;-)
Nu är det då drygt två veckors väntan på ett resultat. Normalt sett får man med sig ett gravtesthem. Det fick vi. Plus 6-7 st till! Lite bonus. Eftersom pappamannen sa att sist vi testade så gick det åt ungefär 6- 7 test för att verkligen förstå att det visade positivt. Förväntad dag som embryona kan väntas kasta ankar är lördag/söndag, enligt dr. Margareta.
Vänta, vänta.... ruva, ruva.... Är det inte dags att testa snart?!?!

*kramar*

6 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Jag testade 7 ggr totalt tror jag när jag blev med Max! Jag håller tummarna!

famgranath sa...

Förstår att det var overkligt efter vad ni gått igenom! Hoppas verkligen att det går vägen denna gången!!!

Tessan sa...

Håller tummarna och hejar på er!!
Kram!

Petra sa...

*wiiieee* Möjliga twins to be alltså! Hur häftigt som helst! Stort lycka till!

Anonym sa...

Vi håller alla tummar med er!!!!

Massa kramar!!! :=)

Linda sa...

Jag håller tummarna för en, inte två ;-)
Fan vad spännande!