onsdag 4 februari 2009

Tråkigt, tråkigt, skittråkigt!

Åh vad det är trist att vara hemma med sjukt barn. Om hon bara hade varit ordentligt sjuk, med feber, då hade det varit en sak. Då hade hon kanske vilat och tagit det lugnt. Nu har hon "bara" rinnande näsa och hosta. Egentligen skulle hon fått gå till dagis i morgon, men efter en snabbcheck med dem så beslutade jag att hon får vara hemma i morgon också. För det första så är de ju utomhus hela dagarna och med en näsa som rinner som en öppen kran så blir det ju inte bättre utomhus... Dessutom är i princip hela personalstyrkan däckad i influensa och ersatt med olika vikarier. Så det blir till att försöka hålla henne sysselsatt på egen hand i morgon med. Fast å andra sidan så kommer hon ju nu förhoppningsvis bli helt frisk tills på måndag. Men vi kommer bli galna på varandra flera gånger om i morgon. Hoppas finaste svägarskan/favoritfaster M kan komma och fika en liten stund i morgon!

*kramar*

3 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Trist när de är i det stadiet - för friska för att bara mysa hemma och för sjuka för dagis/dagmamma. Markus har varit hemma tis och ons och vi kommer hålla honom hemma även i morgon. Sen är han ju inte hos dagmamman på fredagar så han får lite långledigt nu. Menn Markus är faktiskt inte så svår att ha hemma. Han pysslar, ritar, leker, ser på tv, spelar data och hoppar i sofforna....

Kram!

Anonym sa...

Allooo! Jaså, du har också en blogg =)Då kan vi sitta o läsa varandras betraktelser och sen jämföra ;) Apropå influensa.. jag fick en förskylningsblåsa på läppen häromdagen. Fan va det kändes sunk. Men jag kanske egentligen inte skall klaga =)
Ha det gött!
Kramar!

Anonym sa...

Nu har jag läst ikapp mig ända sedan ni kom hem från resan. Det såg ju inte aaaaalls ut som att ni hade haft det bra där i solen och poolen... Jepp, jag ÄR avis men jag är också glad över att ni hade det så bra på er resa.

Trist dock att läsa att ni också är sjuka, det verkar gå rejält med influensa lite varstans nu. Här är det flunsan varvat med kräksjuka - men hittills har familjen S klarat sig. Vi får väl se när och i vilken omfattning det bryter ut, för ATT det bryter ut är jag helt och fullt övertygad om. Sooner or later.

Krya på er - kram!