tisdag 12 maj 2009

Alltid är det något...

..."fel". Vi kom ganska precis hem från att ha varit och tittat på ett hus. Stort hus med liten trädgård. Men (och glöm inte låta som Tony Irwing ;-)) Trädgården var full av duttinutt, rabatter, stenläggningar en damm med guldfiskar och massa porlande. Det fanns liksom ingen y-t-a!!! Fasiken, det hade ju tagit 7 svåra år att få rätsida på den där trädgården! Nix, inget för mig! Då lägger vi till det på listan över "fel" på tänkanbara bostäder, så nu ser den ut såhär:
  1. För sunkigt
  2. Budgivning som stack i väg till ett överpris för den bostaden
  3. För små rum, men perfekt trädgård
  4. Duttinutt trädgård a´la 80-tals Mimmi (i Mimmi och Reine, ni vet) eller jag-vill-verka-fin-i-kanten-medelålders-kvinna-som-regelbundet-åker-till-Thailand-för-Canariholmarna-är-sååååå-ute-trädgård!

*kram*

2 kommentarer:

Smaulandskan sa...

En sån där trädgård hade jag också fått krupp över och jämnat med marken fort som f**. Man ska inte ha fler rabatter än man klarar av att hålla efter, dvs. max två (i mitt fall alltså), då blir det bara vildbevuxet och fult.

Förresten, på tal om nåt helt annat. Du tipsade mig för ett tag sedan om Exuviance produkterna (kanske felstavat). Jag köpte ett "prova-på-kit" på en mässa för några månader sedan och det innehöll rengöring, ansiktsvatten, dag- och nattkräm (två olika) samt en mask.

De var kanonbra men jag är lite tveksam om alla olika flaskor/tuber måste inhandlas och ännu mer tveksam eftersom jag inte vet priset på dem. Vilka produkter har du och vad kostar de ungefär?

Du kan skriva en kommentar på bloggen eller maila mig när du hinner: nina@nimamaskin.se

Tack på förhand - ha en fin dag!
KRAM

Stefan o Becka sa...

Rabatter är något man vill ha när man handlar!
De i trädgården sår man gräs i och klipper rakt över!
:-)