måndag 25 maj 2009

Inte halsfluss iaf!

Ett halsprov på vårdcentralen visade inte på några bakterier så då är det inte halsfluss i alla fall. Och idag är lilla prinsessan helt feberfri och har ätit. Hon säger själv att det inte gör ont i halsen längre! Förstår ni hur glad jag är nu att jag tog beslutet att inte sitta timme efter timme i väntrummet på jourläkarcentralen igår!?
Att jag själv håller på att hosta lungorna ur mig är en annan femma. Som vanligt sätter sig viruset på luftrören hos mig. Men jag blandar friskt allehanda medikament här hemma och gör allt för att få bukt med hostan som stundtals är rethosta, stundtals slemhosta och stundtals skrällhosta. Som vanligt för mig med andra ord. Helt normalt.

I eftermiddag ska vi titta på ett hus igen. Nu måste vi snart hitta vart vi ska bo, men ett hus är liksom inget som man spontanköper! Det ska liksom passa alla ens krav och plånbok. Just den kombinationen är inte helt lätt ;-)
I morgon ska jag på en anställningsintervju och får jag det jobbet så vet vi exakt vilket hus vi vill ha. Men det hänger på att även jag har en heltidsinkomst. Det blir så trist om man inte har råd med sina spontana inköp och impulsiva idéer utan bara kan bo.

Dagens problem; vad ska jag ha på mig på intervjun i morgon?! Vet inte om de har någon dresscode. Det är hos ett kreditbolag... Känns kanske lite överklätt med en kostym?!

*kram*

2 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Lycka till på huskollen och anställningsintervjun! Hoppas ni snart hittar det ni önskar er.

KRAM

Stefan o Becka sa...

Lycka till med allt!
Vi tror att allt kommer att gå som en dans!

Kramar